2010-10-12

nos,

a kezdet nagyon egyszerű volt. olvastam valahol, hogy a szaladás igényli a legkevesebb befektetést.
tavaly nyáron vásároltam a hervis-ben, váradon egy szaladócipőt. igaz, ez is akciós volt. :) de, megérte az árát...

miben szeretek szaladni?

nyáron rövidgatya és póló (a szakirodalom javasolja a műszálas anyagokat), én azonban nem szerettem. sokkal jobban visszatartja a testszagot. vagy lehet én izzadtam még sokat a nyáron...

most, ősszel 1 vékonyabb mackónadrág (tréninggatya), ha nincs profi szaladónadrág... már jó ideje vágyakozással nézem ezeket is. ha kitartok tavaszig, megajándékozom magamat egy párral.

fölül kb. 3 réteg. kicsit csípős már koraeste az idő, ezért a póló és a piros melegítő alá érdemes venni 1 atlétát is az érzékenyebbeknek.

zoknit hosszúszárút ajánlanak, de én még mindig a bokazokni szeretem... vagy a garfield-ost. egy párszor már megstoppoltam. de nagyon jól lehet elmélkedni benne szaladás közben.

sapkát is be kell majd szereznem. érzékenyem az arcüregeim. ezért a kapucnit teszem fel, ha megcsípni szándékszik a meszesi levegő.

a cipő mindenképpen kényelmes legyen, ha nem is szaladócipő, jól tapadjon, ne csússzon, és ne szorítsa a lábat. 

hol érdemes szaladni?
 ha van 10-15 percnyi gyalogútra tőled egy park, vagy sportpálya, akkor addig el lehet slattyogni. az éppen jó bemelegítésnek. visszafelé pedig levezetésnek. a profiknak majd Miki ad tanácsot :D

mennyit? 

valahogy mérd le a távot ahol elkezdesz szaladni. ez a pálya 400 m. én először 4x szaladtam körbe. kell egy kezdési cél amit, aztán folyamatosan növelsz, és amelyen erősíted magadat a korábbi eredményeidhez képest. kezdésként próbálj meg 15-20 percig folyamatosan kocogni. hetente legalább kétszer érdemes elmenni.

mikor? 
keress 2-3 napot a héten, amikor  tudsz rá szánni 30-40 percet (zuhanyozással együtt). utána kiválóan lehet dolgozni. az agy vérkeringése is felfrissül pár órára utána. vizsgaidőszakban is nagyon jó doppingszer. legalább fél órával evés után. és ha lehet az agyad se legyen túlterhelt. nagyon nehezen tudtam parancsolni az izmaimnak, ha nem hagytam magam mögött a  terheket.

hogyan növeld a távot? 
én hetente növeltem. amikor elértem 1-1 nagyobb távot, akkor a következő héten arra figyeltem, hogy erőteljesebben szaladjam le ugyanazt a távolságot. hogy a ritmusom folyamatos legyen, a légzésem kiegyensúlyozott, a tartásom minél könnyebb, de a testem dolgozzon.

miért szeretek szaladni?
mert olyankor érzem, hogy jó élni és túl lehet lépni a lélektani határokat.

No comments:

Post a Comment